среда, 30. септембар 2015.

"Ljudi vole da se sećaju kako je to biti mlad? I u ljubavi?"

 

Rejnbou Rauel za mene je Džon Grin medju ženama. Njene knjige su fenomenalne. Divna priča uz jaku poruku. Moja omiljena knjiga koju je ona napisala je upravo "Eleanora i Park" (kod nas u izdanju "Derete") o kojoj ću i pričati u ovom postu.
Ukratko, radi se o dva socijalna čudaka. Radnja je smeštena u davnu 1986. godinu,što je još jedna odlika pisanja Rejnbou. Voli ta daleka vremena i ne odustaje od njih.  Eleanora i Park se upoznaju, i zaljubljuju jedno u drugo. Ipak, svesni su da prva ljubav nije večna ali su dovoljno odvažni i pomalo očajni da to probaju.
"Eleanora i Park" definitivno nije obična ljubavna priča. Da ona je nova devojka u školi, i da on jeste onaj povučeni momak i da upoznaju se način koji definitivno može biti klasifikovan kao kliše. Ali,ova priča me je zaista oduvala. Dve perspektive opet igraju veliku ulogu. Volim kada mogu da vidim kako dvoje različitih ljudi vide i shvataju iste situacije. Mogućnost da idemo od Eleanore do Parka i obrnuto čini ovu knjigu potpunom. Oni se zaljubljuju jedno u drugo a čitalac u njih dvoje.
Eleanora dolazi iz jedne izuzetno disfukncionalne porodice. Otac ih je napustio i njih četvoro zajedno sa majkom žive u jednom kućerku. Toliko su siromašni da im najosnovnije stvari postaju luksuz. U međuvremenu,Eleanorina majka se preudaje za čoveka koji se lako može okarakteristi kao noćna mora. Čitava ova situacija tera glavnu junakinju da se povuče u sebe ali sa pravim ljudima njen karakter uvek dođe do izražaja. Park možda ima stabilniji porodični život ali ni kod njega ne cvetaju ruže. On samo pokušava da učini oca ponosnim,i to ga muči. To koliko je uporan govori samo o njegovom odnosu prema svemu. Oni se prosto nadopunjuju i posle nekog vremena vam je jasno da su zaista suđeni jedno drugom, i da se nisu našli slučajno.  
Moram da priznam da kada sam završila sa čitanjem ove knjige nešto u meni se pomerilo. Htela sam u momentu u kom sam oktrenula poslednju stranicu ponovo da otvorim prvu. Da krenem ispočetka. Ovo je tako dobro ispričana priča. A Rejnbou Rauel je naprosto izvanredna. Šta ona radi sa svojim likovima a tek pričama nije sa ove planete. Slobodno ću reći da je ovo remek delo "young adult" književnosti. Prvi put sam upoznala rad Rejnbou kada sam pročitala "Landline", i od toga momenta me je opčinila. Pokrila je veliku temu u ovom delu. Pročitala sam negde negde da su se oni zaljubili jedno u drugo i zbog toga osećali manje usamljeno. Pokazuje nam ovaj roman joši koliko je zapravo lako da osuđujemo druge. Ponekad umemo da stvorimo jednu sliku o nekome i da od toga ne odstupamo. "Eleanora i Park" je roman koji će vam se svideti iako možda nije vaš omiljeni žanr. Teško je svesti u par rečenica ovu knjigu i odati joj onoliko ljubavi i poštovanja koliko zaslužuje. 
Koristim ovu frazu često ali zaista je priča toliko moćna i vrvi nekom energijom da je nemoguće da je ispustite. Samo ću vam reći da me je kraj ostavio zabezeknutom. Očekivala sam još. Želim još. A vi vidite da li se slažete sa mnom kada je i sami pročitate.

Eto,toliko od mene za ovaj utorak. Pišem vam nekom drugom prilikom.

Ćo.
-Srpska Buktjuberka (@bukjtuberka na Tviteru)

PS. Kod nas je knjiga "Eleanor and Park" prevedena od strane izdavačke kuće "Dereta". Obavezno bacite pogled na njihovo izdanje!

Нема коментара:

Постави коментар