петак, 23. октобар 2015.

“We Are All Infinite”

the perks of being a wallflower by stephen chbosky 


Nije me bilo par dana i iskreno počelo je meni da smeta što ništa ne pišem. Studentski život je takav da ponekad ne znate gde se nalazite. Ono što je bitno da sada radim na novom tekstu. Ovoga puta ću vam predstaviti knjigu koju sam pročitala pre par godina ali na mene je ostavila ogroman utisak. Čini se da me lako knjige opčine,ali nekako sam uvek imala tu sreću da naiđem na odlične knjige.

Naime, radi se o delu autora Stivena Šboski pod naslovom "Prednosti jednog marginalca" ili u originalu "The Perks of Being A Wallflower". Priča se odvija u nama nepoznatom mestu a glavnu ulogu dobija Čarli. Lepota ove knjige je i u stilu pisanja. Sve je napisano tako kao da se vama Čarli obraća. Na taj način se još više povezujete sa likovima i dešavanjima. Čarli je šesnaestogodišnjak koji nije naročito popularan ali je izuzetno drag i iskren,ali boluje od depresije koja je izazvana različitim događajima iz njegovog detinjstva. Njegov najbolji prijatelj je izvršio samoubistvo pred početak škole i to je ono što navodi Čarlija da počne da piše pisma. Da,ako nisam rekla još uvek,sve u knjizi je u obliku pisma. Pored svega toga on uspeva da skupi nekolicinu dobrih prijatelja i da sa njima krene ispočetka. Čarlijev put tek počinje i zajedno sa njim prolazite kroz rolerkoster emocija. Njegova priča sadrži deliće svačije priče. Upravo zbog toga se čitaoc vrlo lako poistoveti. Ono čega se ova knjige još dotiče su raznorazne teme za mlade poput tinejdžerskog eksperimentisanja sa drogom i alkoholom,seksualnosti,sticanju prijatelja,porodici i gubitku ali se autor ne zadržava posebno na ovim mestima. Taj nedostatak fokusa čini ovo delo sirovim ali i realnim.

Mnogi koji su pročitali ovu knjigu smatraju je jednom od modernih klasika. Zaista je tako. S obzirom da pisac daje akcenat na pronalazak sopstvenog identiteta nije teško shvatiti zbog čega je ovo sada i školsko štivo. Toliko toga možete naučiti u sebi. Filmska adaptacija koja je izašla pre nekoliko godina još više je doprinela potvrdi statusa ove knjige. Jedna od retkih koja ne kaska mnogo za delom po kom je napravljena. 

Ako budete čitali "Prednosti jednog marginalca" ( a ja to strogo preporučujem )  ne postoji šansa da nećete plakati, radovati se ali i samo okretati stranice da vidite kako priča dalje odmiče. Čarli će vam pokazati da srednja škola ume da bude dobro iskustvo ako imate prave prijatelje uz sebe, i da biti tinejdžer nije toliko strašno koliko svi misle.
Koliko god ovo delovalo kao knjiga za "male",i "veliki" imaju šta da nauče iz nje. A da bih vas "velike" još više privukla rećiću samo da knjigu obiluje kako muzičkim tako i filmskim klasicima.

Eto,toliko od mene. Nadam se da vam se ovo moje pisanije dopalo. Da,na našu veliku sreću,izdavačka kuća "Dereta" je prevela "The Perks of Being A Wallflower" tako da je možete naći u bilo kojoj knjižari. Do nekog sledećeg teksta.

Ćo.
-Srpska Buktjuberka (@buktjuberka na Tviteru),ako želite nešto da mi preporučite ili pošaljete imate moju mejl adresu na mom Google+ profilu!



4 коментара:

  1. Divim ti se na pisanju. To je tako lepo i nisu svi ljudi talentovani da pisu zato mi koji to ne radimo, volimo da citamo. Hvala.

    ОдговориИзбриши
  2. To mi je jedna od omiljenih knjiga. :) Baš si je lepo prikazala, taman da zagolicaš maštu. :) Apsolutno se slažem da je reč o modernom klasiku, i toplo ti preporučujem da pogledaš i istoimeni film. Odlično je urađen i uspeo je da održi misteriju do kraja. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hej! Hvala ti na lepim komentarima. Pogledala sam i film,izgleda da nisam baš naznačila u postu. Sve u svemu ko god da je uzme u ruke neće pogrešiti! :)

      Избриши