недеља, 6. децембар 2015.

Knjige,knjige,knjige

Neko vreme me nije bilo ali polako i sigurno se vraćam na put pisanja. Ovim tekstom probaću da uvedem još jednu vrstu eseja,za koju se nadam da će zaživeti. Hajde da pređemo na stvar.
S obizirom da nam se praznici približavaju,a Božić i Nova godina su uvek divni period za neke nove početke razmišljala sam kako da barem neke tekstove posvetim upravo ovom delu godine. Pokušaću da vam pomognem u kupovini poklona za knjigoljupce,tako što ću navesti nekolicinu svojih predloga. Nadam se da će vam ovo donekle pomoći i da ćete možda čak nešto pronaći i za sebe.

1.       „Priča o Krcku Oraščiču“ Aleksandra Dime. Jedan moj tekst ne bi zaista bio moj da ne stavim barem jedan klasik. „Krcko Oraščić“ je jedan od mojih omiljenih baleta,tako da kada sam saznala da postoji i knjiga odmah sam je uzela. Jedna možda na prvi put lagana priča,puna zapleta i velikih momenata vredna svakog momenta. Istražujući priču,istražuje se i Božić. Nema bolje opcije za ove praznike,zar ne?

2.       Marlon Džejms i „Kratka istorija o sedam ubistava“. Čudan naziv,ali ne dozovolite da vas okrene od ove izvanredne priče. Nedavno nagrađen roman,sa velikim pravom je stekao tu titulu. Marlon Džejms govori o veselim sedamdesetima,rege vremenu i svemu što je simbolizovalo taj period. Opisuju ga romanom 21. veka.


3.       „Noćni cirkus“ autorke Erin Morgenstern. Dugo sam vijala ovu knjigu jer me je sam sinopsis opčinio. Možete zamisliti koliko oduševljenje može da izazove par rečenica i da vas navede da mesecima tragate za ovom knjigom. Priča nas vodi u sferu cirkusa koji se pojavljuje niotkuda bez ikakve najave. Počinje u mraku a završava se u zoru. Čitalac se uvuče u svet magije i misterije. Unikatno ali moćno.

4.       „Simon vs the Homo Sapiens Agenda“ Beki Albertali. Mora da kada čitate moje tekstove me zamišljate kao jedno veselo dete jer mene apsolutna svaka knjiga oduševi. Iskreno rečeno ovo je moja omiljena knjiga na ovom spisku i mislim da ko god da ste,koliko god imali godina ovo je nešto što se mora pročitati. S obzirom da je nema kod nas,ovim putem apelujem na izdavačke kuće da ugrabe ovo savršenstvo. Sajmon Spir je dečko od 16 godina koji pokušava da pronađe sebe,i na tom putu pravi greške koje bi mogle skupo da ga koštaju. Kroz njegovo otkrivanje i sami saznajemo neke stvari.

5.       Rejnbou Rauel i njeno remek-delo „Obožavateljka“. Rejnbou Rauel za mene je pandan Džonu Grinu. Usudiću se da kažem da je i bolja. „Fangirl“ je opčinjujuča priča o ljubavi u kakvu samo Rejnbou Rauel može da vas uvuče. Posle „Eleanor i Parka“ ništa se manje od nje nije ni očekivalo. Dve sestre bliznakinje,dva suprotna karaktera. Kako će jedna a kako druga pronaći svoj put u novoj etapi života?

6.       Za kraj sam ostavila Džona Grina i „Obilje Katarina“. Ovo je poslednja njegova knjiga koju sam pročitala i moram reći da me je zaintrigirala. Džon ima prosto neku modlu kojom piše i može se naći sličnost i spona među svim njegovim knjigama. Dovoljno je da vam kažem da protagonista po imenu Kolin u devojci traži samo jedno – da se ona zove Katarina. Ali kada jednom dođe do njega,sve do jedne Katarine ga je ostavila. Klasična Džonova priča u kojoj se osvrćete i na neke vaše slične momente. Svakako opuštajuća.

Eto,napisala sam šta sam imala. Veliki deo ovih knjiga jeste YA,ali smatram da i vi „veliki“ možete sa uživanjem da ih čitate i možda kod par se i zamislite o nekim stvarima. Nadam se da vam je ovo donekle pomoglo i da ćete uzeti u ruke ova dela. Vrede svakog vašeg momenta,verujte mi. Do sada vas nikada nisam prevarila,zar ne?

Do nekog sledećeg teksta. 

Ćo.
-Srpska Buktjuberka (@buktjuberka na Tviteru)

Нема коментара:

Постави коментар