недеља, 1. новембар 2015.

Hajde da pričamo o klasicima.

Kada sam počela sa ovim blogom rekla sam sebi da ću pre svega pisati o YA književnosti i knjigama koje spadaju pod taj žanr kao i njihovim autorima. Međutim,od kako znam za sebe čitam klasike. Iako imam samo 20 godina,u "moje vreme" nisu pisane knjige za mlade kao danas. Danas,Young Adult književnost je u potpunosti preuzela ovaj svet. Naravno da se još uvek čitaju  klasici i da mladi nisu okrenuti samo ka YA.

Tako da u ovom postu ću vam pričati o nekolicini mojih omiljenih klasika jer smatram da su zaslužili to ime i da zaista imaju čemu da vas nauče.
Sve knjige o kojima ću vam pisati,smatram "lakim" klasicima. U smislu da se lako čitaju,ne opterećuju vas previše a i onaj ko tek ulazi u ovaj žanr može da shvati zašto ljudi toliko uživaju u njemu.

Hajde da počnemo. Prva grupa knjiga jesu dela legendarne Džejn Ostin. Moram priznati da nisam tako davno počela da ih čitam. Svoju prvu knjigu Džejn Ostin dobila sam za 17. rođendan i od tada sam zaljubljena u njene svetove i likove. U pitanju je bila "Razum i osećajnost". Možda pomalo čudno da sam krenula sa tom a ne sa "Gordost i predrasude",ali verovali ili ne,ostavila sam najpoznatije za kraj.Iako su mi sve knjige drage,ovom prilikom ću vam samo govoriti o "Gordost i predrasude". Glavna junakinja je Elizabet Benet koja ima četiri sestre i majku koja im ne daje mira i samo želi da im pronađe muževe. Imajte na umu da se priča odvija početkom 19. veka tako da se podrazumevalo da i mlade devojke već budu udate. Upoznajemo i bogatog gospodina Binglija i njegovog još bogatijeg prijatelja koji se doseljavaju u njihov kraj i naravno da majka od Elizabet u njima vidi savršenu priliku da uda barem jednu ćerku. Sve knjige Džejn Ostin ismejavaju više klase i njihova ponašanja. To je ona spona koja ih povezuje. Kada bih pisala o svim delima Džejn Ostin ovaj post ne bi imao kraja tako da ako želite jedan poseban tekst o ovoj divnoj autorki samo mi javite!

 


Idemo dalje. Još jedan naslov koji ne sme biti propušten kada se čitaju klasici jeste "Priča o dva grada" autora Čarlsa Dikinsa. Možda će vas uplašiti činjenica da je ovo prilično dug roman ali tako je napisana da ćete se zapitati kada ste je pre završili. Govori o dva grada - Londonu i Parizu,pre i za vreme Francuske revolucije. Naravno,priča se vrti oko gomile likova koji se nalaze u ova dva grada. Kada sam je uzela u ruke,to je bilo sasvim slučajno. Znala sam za nju,ali me prosto nikada nije privlačila. Onda se desilo ono što se svaki put desi kada mislim da mi se nešto neće dopasti,zavolela sam je. Pre svega može se toliko naučiti o samoj Francuskoj revoluciji,ali ima i daška misterije i politike kao i raznih skrivenih značenja. Likovi će vas uvući u priču,i čak ćete se iznenaditi kako neki ljudi nisu onakvi kakvim se čine. Namerno sam odmah nakon Džejn Ostin,koja piše o višoj klasi,stavila Dikinsa jer on piše zaista onako kako je bilo i ne ustručava se da da realnu sliku o nižim slojevima. Upoznate način života u to doba,i sve moguće situacije i patnju koju oni proživljavaju. Ono što je najvažnije,i što po mom mišljenju čini svako delo maestralnim jeste kada se zastanete i razmislite o nekim stvarima. Upravo je to postigao gospodin Čarls Dikins.

Stižemo i do jedne od mojih najdražih knjiga - "Čarobnjak iz Oza",autora Frenk L. Bauma. Ako ne znate o čemu se radi,odmah ću vas upoznati sa pričom. Glavni lik je mala Doroti iz Kanzasa koja je zaglavljena u kući sa svojim psom Totom. Događa se tornado koji odnosi kuću,zajedno sa Doroti,u veličanstvenu zemlju Oz. Tamo ona upoznaje mnoštvo čudnih ljudi poput plašljivog Lava, Strašila i mnogih drugih. Najveći neprijatelj joj je "The Wicked Witch of the West",koja je uzgred jedan od najfenomenalnijih likova ikada napisanih po mom mišljenju. Sve što Doroti treba da uradi je da se vrati kući živa i zdrava. Možda pomalo nekarakteristično za jednu pre svega dečiju knjigu,ali ovde ima zdrave doze nasilja. Recimo priča o tome kako Limeni postaje Limeni jeste pomalo čudna. Ipak, priča je vredna svakog vašeg momenta pažnje. Neću zaobići ni legendarnu filmsku adaptaciju,ali moram naglasiti da mi je knjiga svakako draža pre svega zbog veće pristunosti Veštice.

Rado bih pisala još,jer je ova tema zaista nepresušna ali ću ovde da stanem. Ne želim sve u jednom mahu da ispišem. Imam ideju da ovo postane jedan serijal na mom blogu od nekolicine tekstova tako da ako vi imate neke predloge ili ako vam se uopšte svideo ovaj tekst slobodno mi ostavite komentar ili pošaljite mejl na srpskabuktjuberka@gmail.com

Eto,toliko od mene za sada. Izvinjavam se što nije bilo tekstova,ali zaista sam imala puno posla. Da,ukoliko niste znali od sada moje tekstove možete čitati i na citajme.com . Tamo će se naći razni tekstovi koje možda nećete imati prilike da vidite ovde tako da definitivno bacite pogled!

Ćo.
-Srpska Buktjuberka (@buktjuberka na Tviteru)

1 коментар:

  1. Zdravo Marija! Hvala ti na komentaru i na lepim rečima. Definitivno će biti još tekstova na ovu temu jer je zaista nepresušna. :)

    ОдговориИзбриши