субота, 7. новембар 2015.

Nije lako biti knjiški moljac.





Status knjiškog moljca nije nemoguć. Štaviše vrlo ga je lako steći. Čim uđete u taj začarani krug čitanja vi praktično postajete jedan. Sećam se kada me je mama prvi put odvela u neku knjižaru. Uvek me  je podsticala da čitam ali ja sam to na svoju ruku zavolela. Često sam je gnjavila da me odvede na ono mesto gde se prodaju knjige i da mi kupi koju. Upravo tako su svi moji problemi počeli. Što sam bivala starija sve više sam novca trošila na knjige. Trenutno sam u takvoj situaciji da u svojoj sobi više nemam mesta gde da ih stavim. Fizički to nije moguće.


Eto nama prvog problema. Neobuzdana želja za knjigama,njihovom kupovinom i čitanjem. Verujem da uvek mogu negde da uglavim novu knjigu nakon što je pročitam,tako da sam stava da nikada nije dosta polica ispunjenih istim.  Idemo dalje, često se desi da vas neko pita „Koja je tvoja omiljena knjiga?“. To je jedno pitanje na koje vrsni čitalac nema odgovor. Kako sad objasniti da različite knjige bude u vama različita osećanja i da svaku vezujute za različite stvari. Prosto nije lako reći ta i ta knjiga je moja omiljena iz tog i tog razloga. Ako meni  neko postavi to pitanje ja ne umem drugačije nego da krenem da pričam o knjigama koje volim,tako da bi moj sagovornik verovatno na polovini mog monologa odustao od razgovora. 


Dolazimo i do večite borbe o kojoj sam već pisala ali treba je i ovde spomenuti. Šta raditi kada knjiga u kojoj ste uživali pređe na veliko platno? Recimo „The Fault in Our Stars“ („Krive su zvezde“) ili „The Perks of Being A Wallflower“ ( „Prednost jednog marginalca“). Dala sam primere odličnih filmskih adaptacija,ali to je retkost,barem po mom mišljenju. Nije moguće uvek preneti te reči na slike koje se pomeraju. Neke stvari ipak treba ostaviti mašti čitaoca. Primetila sam da obično ljudi budu nezadovoljni kada se veliki serijali knjiga poput „The Hunger Games“ ( „Igre gladi“) ekranizuju. Posle drugog,trećeg filma bude vam dosta i više ne vidite svrhu priče. Naravno,ovo opet zavisi od čoveka do čoveka ali uglavnom su knjigoljupci (uključujući i mene) vrlo skeptični po pitanju prelaska knjige na platno. 


Poslednji problem koji ću navesti je to konstantno čitanje da se često nađete u poziciji kako nemate više šta da pročitate. Našla sam se u toj situaciji toliko puta da sam naučila svoju lekciju. Više ne kupujem milion knjiga od jednom pa ih čitam u nizu dok ih sve ne završim pa ostanem i bez novca za kupovinu ali i materijala za uživanje. Moj savet je čitati polako,praviti pauze i biti strpljiv. Knjige nigde neće pobeći a i uvek ćete naći vreme za čitanje.

Definitivno postoji još mnogo problema o kojima bih mogla da pišem ali ovoga puta ću stati ovde. Možda u nekom narednom tekstu nastavim ovu priču.

Do sledećeg teksta. 

Ćo.
-Srpska Buktjuberka (@buktjuberka na Tviteru),za bilo kakve predloge,komentare ili ponude pišite mi mejl na srpskabuktjuberka@gmail.com

Нема коментара:

Постави коментар